Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Två tårar, del 9!

Av Matilda och Josefin - 13 december 2012 19:12

Hoho! Glad Lucia! (Om man nu kan säga så) Idag har vi vart tärnor i ett luciatåg och sjungit på med fulla halsar! ;) Just nu sitter jag och lyssnar på Taylor Swifts underbara låt All too well, och bloggar såklart! Här har ni del 9!

                                                  
Tidigare

De berättade att de turades om att vakta området och att jag, Thi, Tamo och en annan man skulle börja första passet. Fler och fler klättrade upp i sina träd till sina hyddor och till slut var det bara vi kvar på marken. Tamo och mannen började röra sig bort mot den plats där jag landade, och Thi och jag rörde oss mot andra hållet. Det blev ännu mörkare och jag började få svårt att se, och snubblade då och då över rötterna på marken. Men Thi såg allting och lyckades alltid fånga upp mig när jag snubblade. Hennes ögon lyste ännu klarare nu i mörkret och jag insåg att jag började gilla henne mer och mer. Även om vi inte pratade så mycket så förstod vi ändå varandra, kändes det som. Ett högt skrik bröt den mysiga stämningen. Skriket kom bakom oss, vi utbytte en skräckslagen blick och sprang sedan fort som sjutton mot ljudet. Det vi såg när vi kom fram var en otäck syn.

                                          ~~*******~~********~~*********~~********~~

Tamo och mannen hölls fast av soldater och släpades sedan bort mot en slags kärra, som blänkte i det svaga månskenet. Thi var nära att springa fram för att rädda dem men jag hindrade henne i sista sekund.
”Du kommer inte att kunna rädda dem nu, då blir du bara också fångad” viskade jag och kände hur hon först kämpade emot men sedan sakta slappnade av.
”Kom, vi måste varna de andra!” sa jag och sprang bort mot hyddorna. Thi tvekade, men sedan vände hon sig om för att följa efter mig.

När solen steg upp nästa dag hade vi en plan. Jag ska ta mig till Trojas palats och försöka få Troja att lita på mig. Förhoppningsvis kommer hon lättare att lita på mig än en Trinian, eftersom hon också är en människa. Därför ska jag åka ensam. Jag ska alltså lura henne att lita på mig och sedan ska jag döda henne. Då kommer de tårarna som hon druckit släppas lös och de som blivit av med sina tårar får tillbaka dem, och färgen kommer tillbaka till ögonen. Efter det ska jag släppa lös hennes gisslan. Jag vet att det låter helt omöjligt, det tycker jag också. Men något säger mig att detta är något jag måste göra, jag måste hjälpa detta folk! Jag vill på något sätt också visa för mig själv att jag kan, att jag för en gång skull ska vara den som hjälper till och inte gömmer mig i skuggan. Som när mamma och pappa skiljde sig, då satt jag bara där i ett hörn och gjorde inget åt pappas tårar längs kinderna eller mammas trötta och slitna ansikte. Jag bara lät det hända, men nu ska det ändras.

                                           ~~*******~~********~~*********~~********~~

Hoppas att ni tyckte om det! Många juliga kramar från Matilda. <3

 
 
Johanna

Johanna

15 december 2012 12:14

Din berättelse är väldigt vacker! Särskilt miljöbeskrivningarna tycker jag om.
Fin design också!
Kram!

http://boksystrar.blogg.se

Matilda och Josefin

17 december 2012 06:49

Tack så jättemycket!! Designen har Josefin gjort så hon får det tacket ;) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Josefin - 31 mars 2014 15:55

Hej! Vi har beslutat att byta bloggportal till Blogspot, istället för Bloggplatsen. I samma veva väljer vi nu också att byta namn, det blir en helt ny och fräsch start   Vi heter nu bokkram, och du hittar bloggen här      Där tänkte vi också börja ...

Av Matilda och Josefin - 16 mars 2014 19:46


Hej!   Idag har Josefin och jag äntligen sett Boktjuven :D  Vi har båda läst boken, en av de finaste böcker jag läst, och det tror jag Josefin håller med om också! Jag tycker att skådespelarna var väldigt duktiga, och även om alla inte såg ut so...

Av Matilda och Josefin - 14 mars 2014 14:24

Hejsan hoppsan! Idag har jag namnsdag (Matilda) och idag fyller även Ansel Elgort (skådespelare i Divergent och The Fault in our stars, han är min stora kärlek) 20 år!   (visst är han för go)  Grattis grattis ☆ I alla fall, i namnsdagsprese...

Av Matilda och Josefin - 11 mars 2014 20:55

  Just nu läser jag Harry Potter and the Order of the Phoenix! Vad läser ni just nu? Kram <4 /Matilda ...

Av Matilda och Josefin - 6 mars 2014 15:57

Hejsan! Tänkte bara dela med mig av några underbara bilder med quotes från böcker jag älskar :D Och tänkte även berätta att Josefin och jag tänkte sätta igång med "30 days of books" i april. För er som inte vet vad det är, "30 days of books" är 30 ...

Ovido - Quiz & Flashcards