Alla inlägg den 7 december 2012

Av Matilda och Josefin - 7 december 2012 18:58

Hejsan, eller jag kanske borde säga Hoho? :D Hoppas att ni alla mår bra, jag mår dock inte så bra men det löser sig säkert! I alla fall, här har ni del 7 i min berättelse!

                                                Tidigare:

”Kom så ska du få träffa resten av vårt folk!” Hon vände sig upp mot träden och ropade: ”Tia thia!” Det började röra sig uppe i träden och snart dök en massa liknande varelser upp ovan oss, som sedan hoppade ner från träden. Jag skrek nästan till eftersom de hoppade från typ fyra meters höjd, men de landade smidigt och utan några som helst skador. Jag stod helt förstummad och kollade runt på alla dessa märkliga personer med lysande orangea ögon. Till slut frågade jag:
”Tänker ni berätta var jag är snart, eller?” Och jag hörde hur någon skrattade till bakom mig. En kvinna steg fram ur folkmassan och började prata. Hon berättade om deras speciella ögon och om Tårarna. Sedan harklade hon sig och började berätta med en lägre röst:

                                            *~~~~~~*~~~~~*~~~~~*~~~~~~*~~~~~~*

”För länge sedan styrdes vi av den snälla drottningen Tima. Hon styrde landet rättvist och alla tyckte om henne.  Ingen visste att det snart skulle ske en stor förändring. Ingen av oss vet hur Tima fick sin dotter, men plötsligt en dag dök ett blont litet barn upp i drottningens palats. Drottningen var överlycklig och valde att kalla henne för Troja. Hon var inte en Trinian, utan en människa som sin mystiske far. Och Tima var Trinian, precis som sitt folk. Men Troja hade inte ärvt sin moders godhet, utan ärvt motsatsen från sin fader. Troja vägrade delta i de ceremonier som drottningen och hela folket hade tillsammans, och när hon såg Triniarnerna och deras underliga ögon skrattade hon bara åt dem och kallade dem för ”vandrande träd”. Och en dag förändrades allt. Troja och Tima var ute på en promenad i skogen då de plötsligt attackerades av en björn. Tima slängde sig fram och för att skydda sin dotter och revs över bröstet. Sedan ryggade björnen tillbaka och sprang längre bort i skogen. Några dagar efter det tappade Timas träd alla dess löv.” sa hon och tystnade. Jag förstod att när en Trinians träd tappar alla dess löv, betyder det att den Trinianen hade dött. Jag såg alla ledsna miner i folkmassan. De var ledsna över Timas bortgång och det hemska faktum att Troja just nu styrde Treenia. Kvinnan berättade vidare att Troja ville samla in alla Trinianers tårar, för när en människa fått i sig många sådana helande tårar blir han eller hon odödlig. Och det var just det Troja höll på med. Hon tog till fånga Trinianer, gjorde så att de började gråta och tog in tårarna. De Trinianer som blivit av med sina tårar har Troja kvar som gisslan, som hon hotar att döda om resten av folket går till attack mot henne. De flesta av hennes soldater är också Trinianer som blivit av med sina tårar. Kvinnan berättade också att det inte finns många Trinianer kvar nu och att Trojas soldater är ute och letar efter fler att ta till fånga.

                                           *~~~~~*~~~~~~*~~~~~~~*~~~~~~~*~~~~~~~*

Många juliga kramar från er Matilda!

Vad tycker ni om vår juliga design? Jag tycker att den är mysig  :D Kram!!

Ovido - Quiz & Flashcards