Alla inlägg den 28 september 2012

Av Matilda och Josefin - 28 september 2012 20:17

Hejsan hoppsan! Idag har jag och min syster Emma vart på Bokmässan!!! Härligt var det :) Och så köpte jag Cirkeln, och fick den signerad av Mats och Sara!! Yey!! :D Tack vare min mammas kusin Ingrid fick Emma och jag komma in gratis, OCH slippa köerna! Det var för att hon jobbar på Beta Pedagog och var utställare där, och då fick vi liksom "utställare-pass". Awesome ;) I alla fall, jag träffade då Sara och Mats och fick Cirkeln signerad! Där skrev Sara: " Till Matilda! Välkommen in i Cirkeln!" Och deras signaturer :D Jag blev så glad och jag sa typ "tack" tio gånger ;D Innan signeringen blev de intervjuade, och då fick de frågan vilken karaktär som var roligast att skriva. Jag väntade spänt på svaret. De sa att de tyckte att alla var intressanta, men att Måna Månstråle ( som är en biroll i boken) var väldigt rolig att skriva! Haha, det tyckte jag vara roligt :D Jag fick också veta att Nyckeln kommer ut i april 2013! Jag såg även Lina Forss, författare till "Kär i kärleken" och "Tro, hopp och kärlek". Hon och någon mer författare hade gjort en bok tillsammans som var en modern version av Romeo och Julia ( vanligt tema, jag vet!) Den hette "En natt" , den verkar bra! Och så såg jag Michelle Paver, författare till Vargbröder-serien!!! Så coolt!l Hon var jätteintressant att lyssna på :) Och vet ni vem jag mer såg? Jo, Tony Irving! Ha! Jag blev förvånad ;) Många kramar från er Matilda! Här får ni väldans många bilder som jag tog:

Ovido - Quiz & Flashcards