Alla inlägg den 22 september 2012

Av Matilda och Josefin - 22 september 2012 17:39

Hejsan hoppsan! Förut idag så tänkte jag på en bok som jag ville ha en fortsättning på, och tänkte på Rachel Wards böcker Döden i dina ögon. De handlar om Jem och Adam, ettan är från Jems perspektiv och tvåan från Adams. De både har "förmågan" att se folks dödsdatum i ögonen på dem. Jag började gråta av ettan, men inte av tvåan :) Väldigt bra och annorlunda böcker! I alla fall, jag tänkte att det vore härligt med en fortsättning. Och så gick jag in på Akademibokhandeln, och gissa vad jag hittar där? Jo, trean i serien! Lite mysko faktiskt ;) Den hette som sagt Slutet. Och jag vet inte riktigt från vems perspektivet var, det var lite otydligt. Men den verkar bra! Ska låna den på bibblan när jag läst de böcker som jag måste läsa :) Döden i dina ögon-serien är alltså läsvärd, kära läsare :D Om du inte läst dem än, så ska du göra det snart! Många " höstliga" kramar från Matilda!!

Ovido - Quiz & Flashcards