Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Hjälp!

Av Matilda och Josefin - 16 april 2012 19:50

Hej alla läsare!   I skolan ska vi ha lånat en engelsk och en svensk bok, och jag har absolut ingen aning vilka böcker jag ska välja att läsa. Det finns så oerhört många böcker i världen!                 Boken/ böckerna ska räcka till sommarlovet ( om 8 veckor) vilket kan vara svårt för en bokslukare som jag, som ofta läser ut en bok väldigt snabbt. Fast om man läst ut första boken kan man låna en till bok och läsa den typ, förstod inte riktigt hur min lärare menade....... Jaja, är det nån av er som har nåt härligt förslag på böcker till mig? En bok på engelska och en ,helst, tjock bok på svenska, ni kanske läst tidigare vad jag gillar för böcker i inlägget om mig. Men om ni inte gjort det kan jag säga att jag gillar så här typ ungdomsböcker med kärlek i, haha bra beskrivning, men typ sådana böcker. Jag funderar på att välja Hungerspelen och läsa, men jag har reserverat den på bibblan och det kommer dröja ett tag innan jag kan låna den. Och det känns lite onödigt att köpa den, den kostar rätt mycket. Jaja, om ni har nåt bra tips så kommentera, jag skulle bli jätteglad! Hej hopp från Matilda  

 
 
Ingen bild

Fia

16 april 2012 23:08

Ja, jag har ju redan skrivit Krigarhjärta och Isöhäxan, böckerna är en blandning mellan KÄRLEK, relationer, fantasy och Action (jag är jätte dålig på det här med gener men typ) (: Böckerna är ganska tjocka tror det är mellan 500 och 600 sidor. Jag tycker du BORDE läsa den (näää båda två!) jag lovar att ni kommer att älska den! Boken är en både ungdoms bok och vuxen bok, eftersom man kan hitta den på båda avdelningarna i biblioteket. Någon engelsk bok kommer jag faktiskt inte på just nu men provläs iallafall Krigarhjärta som alltså är den första boken. Kärlek i boken (alltså mer passonerat ellee vad man nu ska säga) kommer inte förrän i mitten av boken om jag minns rätt, fast det finns egentligen kärlek igenom hela boken, tänkte bara skriva det eftersom Matilda skrev att hon gillade Kärleksböcker :)

Matilda och Josefin

17 april 2012 20:32

Trevligt!! De verkar väldigt bra, vill läsa dem! :)Är det en serie typ, och så är Krigarhjärta ettan eller?
Vad heter författaren? I alla fall tack för boktipsen och för att du läser vår blogg :D Kram från Matilda

 
Maja

Maja

17 april 2012 18:05

Hungerspelen tyckte jag lät bra!
Den finns ju på både svenska och engelska, och alla säger att den är helt grymt bra! :)

http://saramaja.devote.se

Matilda och Josefin

17 april 2012 20:28

Ja, jag måste absolut läsa den snart!!! P.s: Din blogg är jättefin :D

 
Johanna

Johanna

18 april 2012 20:23

The Escape av Robert Muchamore var bra (läs recensionen på vår bokblogg). Vill du ha något lite lättlästare (den var inte extreeemt svår men ändå en utmaning enligt mig) så kan man ju ta en barnbok som inte är översatt. Jag har tex. reserverade James and the giant peach (James och jättepersikan av Roald Dahl :3).

En tjock svensk bok... ja, det är väl egentligen bara att ta vilken klassiker som helst? ;D Då blir din lärare imponerad av dig dessutom.

http://boksystrar.blogg.se

Matilda och Josefin

22 april 2012 11:00

The Escape låter bra!Jag gillar Roald Dahls böcker,han skriver så rolig, så "jättepersikan" verkar också bra :D Tack i alla fall för tipsen, och för att du läser/kommenterar vår blogg! //Matilda

 
Ingen bild

Fia

18 april 2012 22:48

Japp det är en serie som kallas "blodsarvet". Ja, Krigarhjärta är den första boken i serien och Isöhäxan är "tvåan" m, bok tre som också är sista boken kommer att släppas våren 2013.

Matilda och Josefin

22 april 2012 10:57

Aha, nu förstår jag! Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Josefin - 31 mars 2014 15:55

Hej! Vi har beslutat att byta bloggportal till Blogspot, istället för Bloggplatsen. I samma veva väljer vi nu också att byta namn, det blir en helt ny och fräsch start   Vi heter nu bokkram, och du hittar bloggen här      Där tänkte vi också börja ...

Av Matilda och Josefin - 16 mars 2014 19:46


Hej!   Idag har Josefin och jag äntligen sett Boktjuven :D  Vi har båda läst boken, en av de finaste böcker jag läst, och det tror jag Josefin håller med om också! Jag tycker att skådespelarna var väldigt duktiga, och även om alla inte såg ut so...

Av Matilda och Josefin - 14 mars 2014 14:24

Hejsan hoppsan! Idag har jag namnsdag (Matilda) och idag fyller även Ansel Elgort (skådespelare i Divergent och The Fault in our stars, han är min stora kärlek) 20 år!   (visst är han för go)  Grattis grattis ☆ I alla fall, i namnsdagsprese...

Av Matilda och Josefin - 11 mars 2014 20:55

  Just nu läser jag Harry Potter and the Order of the Phoenix! Vad läser ni just nu? Kram <4 /Matilda ...

Av Matilda och Josefin - 6 mars 2014 15:57

Hejsan! Tänkte bara dela med mig av några underbara bilder med quotes från böcker jag älskar :D Och tänkte även berätta att Josefin och jag tänkte sätta igång med "30 days of books" i april. För er som inte vet vad det är, "30 days of books" är 30 ...

Ovido - Quiz & Flashcards