Alla inlägg den 4 april 2012

Av Matilda och Josefin - 4 april 2012 16:39

  Hej!  Vad tycker ni om den nya headern jag gjort? :D Kommentera gärna! //Matilda   

Av Matilda och Josefin - 4 april 2012 16:32

Hej alla underbara läsare  

Jag tänkte göra min första ordentliga bokrecention nu.


  (förlåt att bilden är sne, hoppas ni ser ändå)

Titel: Det borde finnas regler

Författare: Lina Arvidsson

Antal sidor: 317

Handling: Mia (eller Maria som tjejen egentligen heter, men inte vill bli kallad) är fjorton år och går i åttan. Hon bor med sin mamma i en lite håla. I början av boken tycker hon att allt är tråkigt. Det händer inget förutom att hennes bästis Miriam är kär i en gubbe som heter Per. En bit in i boken träffar Mia Vlad och han gör livet spännande för henne. Och det är mest kring detta kretsar, både Mias relation med Vlad och Miriams relation med Per.

Jag tycker: I början tycket jag att boken var tråkig, men när jag hade kommit lite mer än halvvägs hände det lite mer. En sak som jag stör mig på är språket. Boken är skriven precis så som många av oss prata. Med en tönting blandning av svenska och engelska. Många tycker kanske det är fräckt att den är skriven på det sättet, men jag tycker bara det är irriterande. Själv är jag inget fan av "tjejböcker", men för er som gillar att läsa om kärleksproblem är boken perfekt. Jag ger boken 6/10.

                                                                                                            //Josefin    

Ovido - Quiz & Flashcards