Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Matilda och Josefin - 4 januari 2013 12:15

Hej! Nu swishar jag nog ner för backarna i Norge, eller jag har säkert ramlat! ;D Här har ni i alla epilogen i min novell Två tårar!

                                          

                                          Epilog
Nu lever jag med Trinianerna i Tindurskogen och trots att vi alla är lyckligare nu, så ångrar jag ibland fortfarande mitt mord på Troja. Jag tänker på alla de saker jag hade kunnat göra istället för att döda henne och försöker komma på en lösning då Troja skulle leva. Men om Troja hade levt nu hade hundratals Trinianer vart utan sina Tårar och fortfarande haft färglösa ögon. Detta försöker jag påminna mig själv om, men det är fortfarande svårt att ha en människas liv på sitt samvete. Efter äventyret med Troja har jag värdesatt mitt och andras liv mer, och det är jag glad över. Och om jag någonsin går tillbaka till den andra världen, ska jag lära andra att göra det samma!


Hoppas att ni tyckte om det! Kommentera gärna vad ni tyckte om novellen och om det fanns nåt jag skulle ha kunnat göra bättre :D Många kramar från Matilda!

Ovido - Quiz & Flashcards