Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Matilda och Josefin - 21 augusti 2012 08:30

Hej allihopa! Jag orkade inte riktigt skriva riktiga recensioner på alla böcker jag läste i sommar, så jag skriver minirecensioner på dem! Hurra :)


   Himlen börjar här- Grym bok! Jättefin story, bra beskriven och Lennies jättefina dikter älskar jag! Och Himlen börjar här ska bli film, med Selena Gomez i huvudrollen! Jag tycker att det ska bli roligt att den ska bli film, men det känns konstigt att Selena Gomez ska spela huvudrollen... Det blir som att sätta Selena som Katniss Everdeen i Hungerspelen typ! I alla fall, en jättebra bok!

   Om du var jag- Okej bok, ibland långtråkig men rätt bra personbeskrivningar. Och rätt annorlunda story.


   Idolen- Kanske inte jättebra story, men helt okej bra bok. Huvudpersonen Jenny skiljer sig mycket från Meg Cabots andra huvudpersoner, det är bra :) En rolig, bra bok.

   När jag vaknar finns du inte- Annorlunda story, men inte så "bra" karaktärer. Helt okej bok, om kärlek, minnet och att hitta sin pappa.

   Airhead- Väldigt bra bok med en väldigt annorlunda och bra story. Bra person och miljö beskrivningar. Fin kärlekstory också! :)


Minirecensioner på Min typ brorsa och Den statistiksa sannolikheten för kärlek vid först ögonkastet kommer senare, jag fick problem med deras bilder nämligen! Många kramar från Matilda!


PS: Jag har nu beställt Insurgent, fortsättningen på Divergent, så den kommer nog hem till mig snart! Längtar så mycket efter att få läsa den!

Ovido - Quiz & Flashcards