Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Två tårar, del 4!

Av Matilda och Josefin - 26 november 2012 19:34

Hej! Idag har vi haft studiedag, underbart <3 Det borde finnas mer studiedagar! Här har ni del fyra av min novell Två tårar:

                                                  
      Tidigare:

”Jag vill att du håller dig borta från min flickvän”, sa Jim hotfullt och pekade på Lindsays hand kring min rygg. Hon släppte snabbt sin hand om mig och rodnade lätt.
”Varför?”, frågade jag lugnt.
”För att hon är min flickvän!”
”Men Jim, betyder det att hon inte har egna val?”
”Men, bara håll dig borta! Kom inte och tro att du kan komma hit till Jefferson och bara ändra på allt!” Jim knuffade till mig och jag trillade nästan av stolen men lyckades resa på mig i sista stund. Jag knuffade till honom och han tillbaka. Sedan hörde jag rektorns klapprande skor mot golvet i korridoren utanför matsalen och började röra mig mot utgången, jag ville inte få en till varning av rektorn. Eleverna började sakta prata igen, uppspelta över det lilla bråk som just hänt. Jim var upptagen av att bråka med Nicole och märkte inte att jag gick.
”Vad har hänt här?” hörde jag rektorn fråga, men jag var redan ute ur matsalen. Jag ville inte vara kvar i skolan när Jim blev riktigt arg på mig, och orkade inte gå hem för att se pappas trötta och undrande ögon mer än vad jag behövde. Så jag bestämde mig för att gå till skogen, som jag ofta besökte under tiden då vi precis flyttade hit.

                                    ''''''''''''*''''''''''''''''''''''''*''''''''''''
''''''''*'''''''''''''''''''''*

Jag älskar fortfarande sättet som solen lyser genom löven och varenda litet löv syns på trädet, som om solen ville visa att dess strålar ger vartenda löv en egen spotlight. Efter en kort vandring var jag framme vid skogen. Jag böjde huvudet bakåt, blundade och lät solens strålar vandra över mitt ansikte. Jag tänkte på alla de gånger pappa och jag var ute i skogen och beundrade naturen och lyssnade efter fåglar, men det var innan han blev sjuk. När jag slog upp ögonen såg jag ett träd jag inte sett innan lite längre bort in i skogen, och började gå mot det. Det hade en lustig form, en vanlig stam men ungefär två meter upp förgrenades den i två olika grenar som sträckte sig uppåt. De flesta träden i skogen var granar, men det här var något annorlunda. Jag satte handen mot trädet och strök försiktigt över barken, och kollade upp och såg att trädet faktiskt var ett utmärkt klätterträd. Som liten hade jag älskat att klättra. När jag klättrade kändes det som att ju högre jag klättrade desto fler problem försvann. Jag klättrade upp i trädet och där grenarna delades på sig så uppstod ett starkt ljus och jag kisade med ögonen. Ljuset kom från mellanrummet mellan grenarna, och innan jag visste vad som hände föll jag framåt. Jag trodde att jag skulle landa på marken med en hård duns, men marken tog inte emot mig utan jag trillade genom ett mörker....

Hope you liked it! Kram<3 //Matilda :)

 
 
Ingen bild

Jonna

29 november 2012 12:46

Underbar! :)

Matilda och Josefin

1 december 2012 11:16

Tack! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Josefin - 31 mars 2014 15:55

Hej! Vi har beslutat att byta bloggportal till Blogspot, istället för Bloggplatsen. I samma veva väljer vi nu också att byta namn, det blir en helt ny och fräsch start   Vi heter nu bokkram, och du hittar bloggen här      Där tänkte vi också börja ...

Av Matilda och Josefin - 16 mars 2014 19:46


Hej!   Idag har Josefin och jag äntligen sett Boktjuven :D  Vi har båda läst boken, en av de finaste böcker jag läst, och det tror jag Josefin håller med om också! Jag tycker att skådespelarna var väldigt duktiga, och även om alla inte såg ut so...

Av Matilda och Josefin - 14 mars 2014 14:24

Hejsan hoppsan! Idag har jag namnsdag (Matilda) och idag fyller även Ansel Elgort (skådespelare i Divergent och The Fault in our stars, han är min stora kärlek) 20 år!   (visst är han för go)  Grattis grattis ☆ I alla fall, i namnsdagsprese...

Av Matilda och Josefin - 11 mars 2014 20:55

  Just nu läser jag Harry Potter and the Order of the Phoenix! Vad läser ni just nu? Kram <4 /Matilda ...

Av Matilda och Josefin - 6 mars 2014 15:57

Hejsan! Tänkte bara dela med mig av några underbara bilder med quotes från böcker jag älskar :D Och tänkte även berätta att Josefin och jag tänkte sätta igång med "30 days of books" i april. För er som inte vet vad det är, "30 days of books" är 30 ...

Ovido - Quiz & Flashcards