Alla inlägg den 19 november 2012

Av Matilda och Josefin - 19 november 2012 18:57

Hej kära läsare! Lyckligtvis fick jag två kommentarer på mitt förra inlägg, huray :DTack Johanna och Jonna för era kommentarer  Så här ska jag lägga upp del 1 av min berättelse, som då är prologen. Jag hoppas innerligt att ni kommer att tycka om den, och kommentera gärna era synpunkter både bra och "dåliga" här! Den är på sju sidor och jag kommer lägga upp den i ja, cirka åtta/nio delar här. Så, *trumvirvel* här kommer del ett!

Två tårar

Långt, långt borta finns ett land som heter Treenia. Där lever Trinianerna i fred och harmoni, och styrs av den vänliga drottningen Tima. Triniarnerna bor enkelt i hyddor uppe i träden, och livnär sig på vad de hittar i naturen. De är ett speciellt folk, särskilt deras ögon. Det speciella med deras ögon är bl.a att de härstammar från trädens löv. Ögonen skiftar färg vid de olika årstiderna, precis som löven. Under våren och sommaren är de gula och gröna, under hösten orangea och under vintern helt gråa. Men det är inte bara färgen på ögonen som är underliga, utan även dess tårar. Tårarna är nämligen helande, fast inte under hela året. På vintern när ögonen är gråa så tappar tårarna sin helande egenskap. Om en Trinian blivit av med alla dess tårar, fortsätter ögonen att vara gråa oavsett årstid. Varje Trinian har sitt eget träd i skogen, och när den personen dör tappar det trädet alla sina löv.


Väldigt många kramar från Matilda! Just det, på min födelsedag i fredags fick jag bl.a Eld och De utvalda- Tankeläsaren! Eld hoppas jag är lika bra som ettan Cirklen och De utvalda- Tankeläsaren har många sagt är jättebra, så jag ser stort fram emot att få läsa dessa böcker!!  Kram :)

Ovido - Quiz & Flashcards