Alla inlägg den 22 november 2012

Av Matilda och Josefin - 22 november 2012 20:04

Hejsan! Hoppas att ni alla mår bra och har en mysig höst :D Här har ni del 2 av min novell Två tårar:

Jag satte ner brickan fylld med mat på bordet. Lindsay såg upp på mig genom sina sminkkantade ögon och log mot mig.
”Hej Kyle”, sa hon och blinkade frenetiskt med ögonen, antagligen ett försök att flirta med mig. Hon lyckades inte.
”Tja”, svarade jag och var väl medveten om att varenda elev i matsalen bevakade varenda rörelse jag och Lindsay gjorde.
Resten av mitt gäng slog sig ner bredvid mig, vid bordet där Lindsay och de andra medlemmarna från hejaklacken satt. Jag tog upp min hamburgare från brickan och började glufsa i mig den, och som på en signal började resten av killarna glufsa också. Jag himlade diskret med ögonen, för en populär kille, som jag, ska inte visa att man tycker populariteten är lite töntig. För det är just det jag tycker den är, att en massa personer är villiga att göra nästan vad som helst för att stanna högt upp i rangsystemet. Det är så man överlever på vår skola, enligt djungelns regel ” att äta, eller att bli äten”. Egentligen skulle jag trivas rätt bra med att vara osynlig här på Jefferson High School, jag har alltid trivts som bäst utan allt ståhej. Jag var den tysta och blyga killen i min förra skola, gick alltid direkt hem efter skolan för att slippa stå där ensam i ett hörn. Men efter vi flyttade hit till Seattle och jag behövde börja ny skola förändrades det mesta. Med Jefferson High School hände något, jag märkte att jag var rolig och kunde få folk att skratta. Jag blev mer och mer populär hos både killarna och tjejerna och alla var lite extra nyfikna över den nya killen från Wenatchee. Jag märkte också att det enda sättet att överleva på skolan var att fortsätta vara populär och inte sjunka ner till de stackare som blev mobbade.

                                       ---------------------------------------------

Kommentera vad ni tyckte!! :D Många kramar från er Matilda <3

PS: Visste ni att staden/orten Wenatchee, som Kyle kom från, finns på rikigt? :O Jag sökte på städer i staten Washington (där Seattle ligger) och hittade en gullig ort som hette Wenatchee :) Ds.

Ovido - Quiz & Flashcards