Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Hej svej + Q&A Ally Condie!

Av Matilda och Josefin - 12 november 2012 19:54

Hejsan! I helgen har jag vart på konfirmations-läger, det var jätteroligt! Och denna veckan har vi prao i skolan, jag praoar på ett dagis! :D Och på fredag fyller jag år!! Yey :D
Och igår läste jag ut Crossed! Slutet var sådär, men boken var ändå bra. Den var inte bättre än Matchad men det blev jag inte direkt så förvånad över. Början och slutet var lite sega men mitten blev mycket bättre! På de allra sista sidorna finns det en liten Q&A men Ally Condie(författaren). Jag tycker alltid att det är roligt när författare svarar på frågor, det känns mer personligt då :D Här skriver jag några av frågorna och svaren:
- How long did it take for you to write the books?
It took me about nine months to write Matched and another nine months to write Crossed.
- Where did the idea for the Matched series come from?
Matched was inspired by several events- specific ones, like a conversation with my husband and chaperoning a high-school prom- and a general ones, like falling in love and becoming a parent.
- Who is your favorite character in the Matched series and why?
My favorite character in the series is Cassia, because she experience the most growth. I always think that is the most interesting part of the novel to write- the character's evolution.
- Which books did you love to read when you were a teenager?
I read a lot of Agatha Christie, Annie Tyler and Wallace Stegner. I must have read Tyler's Saint Maybe fifteen times in high school. Really, I loved to read anything I could get my hands on!
Det var allt för mig idag:D Kram på er!!
Ps: Nu kanske jag ska läsa Insurgent av Veronica Rooth eller kanske svenskaboken som skulle vara utgiven efter 2009.
Kram Matilda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Josefin - 31 mars 2014 15:55

Hej! Vi har beslutat att byta bloggportal till Blogspot, istället för Bloggplatsen. I samma veva väljer vi nu också att byta namn, det blir en helt ny och fräsch start   Vi heter nu bokkram, och du hittar bloggen här      Där tänkte vi också börja ...

Av Matilda och Josefin - 16 mars 2014 19:46


Hej!   Idag har Josefin och jag äntligen sett Boktjuven :D  Vi har båda läst boken, en av de finaste böcker jag läst, och det tror jag Josefin håller med om också! Jag tycker att skådespelarna var väldigt duktiga, och även om alla inte såg ut so...

Av Matilda och Josefin - 14 mars 2014 14:24

Hejsan hoppsan! Idag har jag namnsdag (Matilda) och idag fyller även Ansel Elgort (skådespelare i Divergent och The Fault in our stars, han är min stora kärlek) 20 år!   (visst är han för go)  Grattis grattis ☆ I alla fall, i namnsdagsprese...

Av Matilda och Josefin - 11 mars 2014 20:55

  Just nu läser jag Harry Potter and the Order of the Phoenix! Vad läser ni just nu? Kram <4 /Matilda ...

Av Matilda och Josefin - 6 mars 2014 15:57

Hejsan! Tänkte bara dela med mig av några underbara bilder med quotes från böcker jag älskar :D Och tänkte även berätta att Josefin och jag tänkte sätta igång med "30 days of books" i april. För er som inte vet vad det är, "30 days of books" är 30 ...

Ovido - Quiz & Flashcards