Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Just nu!

Av Matilda och Josefin - 20 oktober 2012 16:52

Hejsan! Först av allt vill jag säga förlåt för att vi inte har bloggat på länge!! Det var SO-prov och allt möjligt denna veckan :) I alla fall, just nu läser jag Crossed av Ally Condie :) Jag är i ca mitten i boken just nu och i början hade jag tyvärr rätt svårt att komma in i boken, dels för att den är på engelska men också att den hade ingen (tycker jag) så "fångande" början. Men nu i mitten börjar det bli riktigt spännande! Vill läsa mer :) Reached, trean i Matched serien, kommer ut den 13 november!!  

Såhär ser omslagen ut, ungefär, visst är de fina omslag!! Jag tycker att de symboliserar jättefint Cassias resa genom böckerna :D Jag tycker att det är coolt också att just färgerna på omslagen( grön, blå och röd) är färgerna på de tre kapslarna i böckerna! Varje person i boken har just sådana tre slags kapslar, de är typ som tabletter. Den gröna är så att man lugnar ned sig, den blåa ger en vatten så att man kan överleva om det skulle behövas och den röda gör så att man glömmer vissa saker. Kapslarna är tillverkade av the Society (Samfundet kallas de i de svenska böckerna, de är liksom "regimen" som styr samhället de bor i).

Just det! Jag läste att det ska komma Engelfors-serier! De ska utspela sig innan Cirkeln-boken, eller vad man säger. I serierna ska "hemligheter från det förflutna" avslöjas och så ska man få läsa ur andras perspektiv. Man ska även få läsa om vad som händer efter Eld! Och så ska man få läsa mer om Måna Månstråle, yey :D Mats och Sara har jobbat med tre serietecknare för att få ihop dessa fina serier. Serierna ska komma ut 2 april, 2013.

 

Idag var jag på bibblan också och då lånade jag Delirium av Lauren Oliver! Längtar efter att läsa den den verkar så spännande :) Många kramar från er Matilda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Josefin - 31 mars 2014 15:55

Hej! Vi har beslutat att byta bloggportal till Blogspot, istället för Bloggplatsen. I samma veva väljer vi nu också att byta namn, det blir en helt ny och fräsch start   Vi heter nu bokkram, och du hittar bloggen här      Där tänkte vi också börja ...

Av Matilda och Josefin - 16 mars 2014 19:46


Hej!   Idag har Josefin och jag äntligen sett Boktjuven :D  Vi har båda läst boken, en av de finaste böcker jag läst, och det tror jag Josefin håller med om också! Jag tycker att skådespelarna var väldigt duktiga, och även om alla inte såg ut so...

Av Matilda och Josefin - 14 mars 2014 14:24

Hejsan hoppsan! Idag har jag namnsdag (Matilda) och idag fyller även Ansel Elgort (skådespelare i Divergent och The Fault in our stars, han är min stora kärlek) 20 år!   (visst är han för go)  Grattis grattis ☆ I alla fall, i namnsdagsprese...

Av Matilda och Josefin - 11 mars 2014 20:55

  Just nu läser jag Harry Potter and the Order of the Phoenix! Vad läser ni just nu? Kram <4 /Matilda ...

Av Matilda och Josefin - 6 mars 2014 15:57

Hejsan! Tänkte bara dela med mig av några underbara bilder med quotes från böcker jag älskar :D Och tänkte även berätta att Josefin och jag tänkte sätta igång med "30 days of books" i april. För er som inte vet vad det är, "30 days of books" är 30 ...

Ovido - Quiz & Flashcards