Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Den första recensionen!

Av Matilda och Josefin - 28 mars 2012 19:12

   

Hej! Här kommer min recension av boken Beastly.

Författare: Alex Flinn

Antal sidor: 299 sidor

 

Beastly handlar om Kyle Kingsbury som är väldigt elak och egoistisk. En dag förvandlas han till ett odjur,

hans yttre blir lika fult som hans inre. För att bli normal igen måste han hitta någon som kan älska honom,

och som han kan älska tillbaka. Hans kamp blir lång och kämpig, i början blir han sviken av sina "vänner" och

av sin pappa, bara på grund av att han inte är snygg längre.


Boken är ju Odjurets verision av Skönheten och Odjuret, vilket är intressant för att det har man aldrig tänkt på innan och det är en bra idé att skriva om. Jag tyckte att boken var jättebra, det var väldigt intressant att liksom få läsa om hur ett odjur klarar sig i det moderna New York. Under bokens gång förändras Kyle mycket, från elak till snäll osv.  I början var han väldigt mån om utseendet, men insåg senare att allt inte handlar om det och lärde sig leva ett helt annorlunda liv undanskymt från allmänheten.

Jag tycker att den får 5/5, för att den var helt enkelt väldigt bra, annorlunda, rolig, romantiskt och intressant. Läsvärd! //Matilda :D

 
 
Johanna

Johanna

30 mars 2012 19:47

Hej! Vilken fin blogg ni har, det ser jättebra ut! Jag ska lägga in den som direktlänk på internet :)
Jag vann ju "Beastly, ett odjur" för ett tag sedan man jag har inte hunnit läsa den. Men nu blir jag riktigt sugen på att göra det!
Lycka till, tjejer! :D

http://boksystrar.blogg.se

Matilda och Josefin

31 mars 2012 09:49

Tack så mycket Johanna! Det var faktiskt tack vare er blogg som jag började läsa boken, så det är dig jag ska tacka!:D Jag säger bara: Läs boken!!Haha... Lycka till du med! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda och Josefin - 31 mars 2014 15:55

Hej! Vi har beslutat att byta bloggportal till Blogspot, istället för Bloggplatsen. I samma veva väljer vi nu också att byta namn, det blir en helt ny och fräsch start   Vi heter nu bokkram, och du hittar bloggen här      Där tänkte vi också börja ...

Av Matilda och Josefin - 16 mars 2014 19:46


Hej!   Idag har Josefin och jag äntligen sett Boktjuven :D  Vi har båda läst boken, en av de finaste böcker jag läst, och det tror jag Josefin håller med om också! Jag tycker att skådespelarna var väldigt duktiga, och även om alla inte såg ut so...

Av Matilda och Josefin - 14 mars 2014 14:24

Hejsan hoppsan! Idag har jag namnsdag (Matilda) och idag fyller även Ansel Elgort (skådespelare i Divergent och The Fault in our stars, han är min stora kärlek) 20 år!   (visst är han för go)  Grattis grattis ☆ I alla fall, i namnsdagsprese...

Av Matilda och Josefin - 11 mars 2014 20:55

  Just nu läser jag Harry Potter and the Order of the Phoenix! Vad läser ni just nu? Kram <4 /Matilda ...

Av Matilda och Josefin - 6 mars 2014 15:57

Hejsan! Tänkte bara dela med mig av några underbara bilder med quotes från böcker jag älskar :D Och tänkte även berätta att Josefin och jag tänkte sätta igång med "30 days of books" i april. För er som inte vet vad det är, "30 days of books" är 30 ...

Ovido - Quiz & Flashcards