Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Matilda och Josefin - 30 mars 2012 19:34

     


Hej! Nu ska jag recensera boken "Tiara och Dr. Martens", som är ettan i serien En prinsessas dagbok.    I serien finns det 10 böcker ( ! ). Man behöver förstås inte läsa alla 10 stycken, jag har läst de tre första. Tvåan heter "Spotlight" och trean heter "Kär?". Jag tycker att ettan är bäst, här kommer min recension av den:

Författare: Meg Cabot

Antal sidor: 251 sidor

Tiara och Dr. .Martens handlar om Mia som bor i New York. Hon lever ett rätt så vanligt liv, ända tills hon får reda på att hennes pappa är furste av ett land som heter Genovia, vilket betyder att hon är prinsessa. Hela hennes liv vänds upp och ner, helt plötsligt är hon tronarvinge till ett helt land! Man får följa hennes liv, hur vardagen krockar med prinsesslivet m.m


Jag tycker att den här boken är jättegrym! Jag vet inte hur många gånger jag har läst den! Den är en sån skön blandning av humor, kärlek, hur det är att vara prinsessa och tonårsliv. Hur det är att leva med en hemlighet som är så stor, och att följa hennes komiska prinsesslektioner hon får av sin farmor.  Man skulle kunna tro att den bara handlar om prinsessor och tiaror, men det gör det inte alls! En helt underbar bok helt enkelt! Den får 5/5 av mig :D

De andra delarna i serien är inte fullt lika bra, men ändå okej. Men läs ettan först!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards