Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Matilda och Josefin - 14 mars 2014 14:24

Hejsan hoppsan!

Idag har jag namnsdag (Matilda) och idag fyller även Ansel Elgort (skådespelare i Divergent och The Fault in our stars, han är min stora kärlek) 20 år!
  (visst är han för go) 

Grattis grattis ☆ 
I alla fall, i namnsdagspresent fick jag boken "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman! Han har även skrivit "En man som heter Ove", som jag också vill läsa! Så här ser omslaget ut för boken jag fick, typsnittet och omslaget liknar "En man som heter Ove" också:

 

Mamma hade hittat boken på bokrean (hallelujah) och hade tyckte den verkade underbar. Bl.a står det på baksidan så här "Om livet, döden och en av de viktigaste mänskliga rättigheterna som finns: Rätten att få vara annorlunda". Den ska jag läsa! :D

Sedan hade jag och pappa också beställt en "inspirationsbok för skrivare" bok, som kom igår, och jag fick den idag som present istället :) Som kanske några av er vet har jag vart på en skrivkurs på biblioteket, de senaste tre lördagarna (gratis och underbart!). Det var dock sista gången förra lördagen... I alla fall, (gud vad jag babblar)  så tipsade ledaren för skrivkursen om olika böcker för författare, och då hittade jag den här och den verkade härlig! Den ser ut såhär: 

  Den är skriven av Ylva Karlsson och Katarina Kuick, och den kostade 133 kronor på Bokus.com.  

Den innehåller alltså olika skrivövningar och olika inspirationer och idéeer för dig som tycker om att skriva! (kommentera om ni undrar något mer!)

Hoppas ni alla har en härlig fredag och helg! 
Jag har i alla fall haft en ovanligt lyxig namnsdag och jag är på topphumör :)

Många många kramar från Matilda <3

Ovido - Quiz & Flashcards