Alla inlägg den 21 april 2013

Av Matilda och Josefin - 21 april 2013 21:27

   

Titel: Mycket mer än så

Författare: Sarah Dessen 

Originalets titel: Along for the ride 

Antal Sidor: 413

Handling: Mycket mer än så handlar om Auden, som är en ordningsam, lydig plugghäst. Hon koncentrerar sig 100 % på skolan och har aldrig haft en riktig vän. När sommaren kommer bestämmer sig Auden för att åka till sin pappas hus, som ligger i en lite stad vid havet, för att testa något nytt. Under sommaren händer massvis med saker som ändrar både Auden och de som liver runt omkring henne och Auden får uppleva många typiska tonårssaker som hon aldrig tidigare har gjort!

Jag Tycker: Innan jag började med boken var jag lite skeptisk till den, jag brukar inte tycka om "tjejböcker" skrivna i första person (jag-form), men jag tycket ändå att storyn verkar lite spännande och jag tycker det är bra att variera min läsning. Därför bestämmde jag mig för att läsa den och blev glatt överraskad. Den var bra! Jag skulle vilja kalla boken "feel good-bok", om det finns en kategori som heter så. För mig var boken mysig och läsa, men inte så mycket mer än så (haha XD). Det hade inte så mycket i boken, men den var ändå intressant och därför tyckte jag att den var avslappnande att läsa. Det är väldigt svårt att få en bok att låta lockande när man säger att det inte händer så mycket, och jag vill att det ska låta lockande! Men jag skulle nog förklarade det som att det inte händer massa farliga explosioner "BANG BOM KRASCH KABOOM", utan att det är små händelser hela tiden. Does that make sense? Hoppas det    Boken var i alla fall bra påsklovsläsning och jag vill ge den 7/10

                                                                                                                                                 

        //Josefin                

 

Ovido - Quiz & Flashcards