Alla inlägg den 14 april 2013

Av Matilda och Josefin - 14 april 2013 01:05

Nu är det snart en vecka sedan skolan började igen efter lovet, men jag tänkte i alla fall berätta vad jag läste under lovet :)
I början av veckan så läste jag klart Olivet Twist av Charles Dickens. Vi har jobbat med klassiker i skolan och jag valde att läsa Olivet Twist, jag har även bloggad om min utgåva av boken tidigare.
På måndagen, annandag påsk, var jag på Frölunda Torg och hittade boken Mycket mer än så av Sarah Dessen för ynka 35kr, klart jag köpte den! Jag började läsa den direkt och tyckte den var rolig. Jag tänkte också recensera den här någon gång i nästa veckan :D
Efter att jag hade läst ut Mycket mer än så började jag på Harry Potter and the Philosophers Stone för typ 10 gången. Just första Harry Potter boken har jag läst så många gånger! Men trots att jag har läst den så mycket blir den aldrig tråkig och jag hade sånt extremt Harry Potter-sug att jag var TVUNGEN att läsa den ;) Nu planerar jag att läsa alla sju böckerna under året, det känns som om det var så länge sedan jag läste några av dem.

Det var alla böcker jag hann med under påsklovet. Just nu har jag läst Tusen gånger starkare (måste läsa den med skolan, men jag tyckte de var tråkig så ja läste ut hela på en gång) och fortsätter på första Harry Potter-boken.
/Josefin

Ovido - Quiz & Flashcards