Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Matilda och Josefin - 1 juli 2012 10:30

Hej tjolahopp! Jag och min familj ska ut med vår segelbåt i ca fem veckor i sommar. Under den tiden läser jag en massa böcker, så jag skrev en lista för böcker jag hade hört talas om eller sett, som jag skulle vilja läsa! Jag skriver också varför de finns med på listan  

Here it comes:

 
Sommar läsning:
•Himlen börjar här, Jandy Nelson - en kompis läste den, och tyckte den var grym. Så jag tänkte läsa den.
 
•Om du var jag, Jessica Schiefauer- såg den i bokaffärn, läste på baksidan, ville läsa den.
 
•Airhead, Meg Cabot - har redan läst, men jag tycker om den så mycket.
 
•Divergent, Veronica Roth - en bok på engelska, som pappa köpte, verkar cool!
 
•Hungerspelen, Suzanne Collins - Tänkte läsa om den! :)
 
•Ursäkta att man vill bli lite älskad, Johanna Thydell- har också redan läst, ville läsa den igen.
 
•Idolen, Meg Cabot - en kompis läste den, verkar rätt bra. Meg Cabots böcker är ju bra så jag ville läsa nåt  mer av henne.
 
•Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet -Jennifer E. Smith - läste en recension av den på boksystrar.blogg.se och den verkar vara en bra & mysig bok.
 
•Längtans ö - Victoria Hislop -Josefin tycker om den, så jag ville läsa den!
 
•Sjutton år och skitsnygg, Emma Granholm - såg den i bokaffärn, läste på baksidan, vekade helt okej.
 
• En såndär vidrig bok där mamman dör, Sonya Sones - Jag gillar Sonya Sones andra böcker, så jag tänkte att denna också var bra.
 
• Du glömde säga hejdå, Sarah Dessen - Jag har inte läst nåt av Sarah Dessen innan, men de verkar bra. Jättefint omslag också!
 
* Paris cherie, Ida Pyk- boksystrar.blogg.se tipsade mig om denna också!
 
* När jag vaknar finns du inte, Cat Patrick -se ovan :D
 
Hoppas att ni fick några goa tips på böcker, kära läsare!! Många kramar från Matilda! Ha ett underbart sommarloooooov!!!!!!!!!!
 
En bild som min syster Emma tagit, förra året när vi var ute med båten :)
Ovido - Quiz & Flashcards